Ekim 11, 2012

Girit Kabağı Dolması

 
Girit kabağını pazarda markette sürekli görüyordum ama nasıl ve ne yapıldığını bilmiyordum. Nette dolaşırken dolmasının yapıldığını görünce denemek için aldım...  



Bu dolma kişi başına yapıldığı için çok kolay ve pratik. Ben zeytinyağlı sarma yemediğim halde, zeytinyağlı yaptım ve gayet güzel olmuştu. Önce kabakların kapağını kestim ve içlerini oydum. İçini hazırlayana kadar tuzlu suda beklettim. Daha sonra her kabak için bir avuçtan az pirinç, bir tane soğan, bir yemek kaşığı acı biber salçası,(biz acılı severiz de) bir yemek kaşığı domates salçası, zeytinyağı, tuz ve karabiber... Yıkadığım pirinçlere rendelediğim soğanı ve diğer malzemeleri ekleyip hepsini karıştırdım. Hazırladığım içi kabakların içine doldururdum...Ve kabakların kapaklarını kapadım. Üzerine geçecek kadar su bir kaşık salça, tuz, bir kaç diş sarmısak ve biraz zeytinyağı gezdirdikten sonra pişmeye bıraktım...

 
Dolmanın içinin dışından geç piştiğini özellikle belirtmek istiyorum. Bu yüzden dolmalarınızı derin bir tencerede ve suyunu üzerine çıkacak kadar eklemenizi tavsiye ederim. Dolmayı kaynadıktan sonra, kısık ateşte 35-40 dk kadar pişirirseniz gayet güzel oluyor...
 


İşte pişme işleminden sonraki görüntü... Afiyet olsun:)))  Görüşmek üzere....
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder